خانه / روانشناسی و علوم تربیتی / روش هایی براي رسيدن به آرامش

روش هایی براي رسيدن به آرامش

دانلود رایگان روش هایی براي رسيدن به آرامش ، مقاله ، تحقیق 

این محصول با ارزش “ روش هایی براي رسيدن به آرامش “را از گوگل فایل دانلود نمایید.

روش هایی براي رسيدن به آرامش

روش-هایی-براي-رسيدن-به-آرامشروش هایی براي رسيدن به آرامش  آرام گرفتن بهر كس پيش از آزمايش كردن از كوتاهي عقل است ممكن است مراد آرامش گرفتن و صداقت و دوستي باشد پيش از آزمايش كردن كسي و ظاهر شدن صلاح و خوبي او يا اعتماد كردن بر هر كس باشد پيش از آزمايش كردن  و ظاهر شدن اينكه محل اعتماد است.آرامش به عنوان شرايط باطني نمازنماز بايد با حالت سكون و آرامش برگزار شود قلب و روح بايد با عبادت متحد و همراه شوند اين زماني است كه قلب هم در صحنه نماز باشد الفاظ و حركات با قلب يكي شوند اگر نماز از حد ظاهر و بدن به باطن روح انسان سرايت كرد قلباً از حقيقت نماز لذت مي برد و در نتيجه طمانينه هم حاصل مي شود صاحبان نفس مطمئنه كساني هستند كه حقيقت ايمان در روحشان رسوخ كرده باشد آنجا كه عبادت جامع شرايط و به دور از شائبه و همراه با اخلاص باشد اهميت وجود حاصل مي شود و امنيت وجود طمانينه و آرامش به بار مي آورد . خداوند مي فرمايد : والذين آمنوا و لم يلبثوا ايمانهم بظلم اوليك لهم الامن ، يعني آنها كه ايمان دارند و ايمانشان از ظلم و ستم پاك است براي آنها امنيت و آرامش است. و نيز مي فرمايد : الذين امنوا تطمئن قلوبهم بذكرالله الا بذكرالله تطمئن القلوب ، يعني كساني كه ايمان آوردند و قلوبشان به ياد خدا آرام گرفت آگاه باشيد كه تنها با نام خداست كه دلها آرام و قرار مي گيرد.امام صادق (ع) مي فرمايد : فاجعل قلبك قبله للسانك ، لا تحركه الا باشاره القلب و موافقه العقل و رضي الايمان . يعني قلب خود را قبله زبانت قرار ده جز با اشاره دل و موافقت عقل و رضايت ايمان زبان را به حركت در نياور.وقتي كه انسان به نماز مي ايستد و تكبير مي گويد بايد قلب و دل و فكر و روح و زبان همه با هم بگويند الله اكبر البته معناي الله اكبر اين نيست كه خدا بزرگ يا بزرگتر است چون ما چيزي نداريم كه در برابرش بگوييم خدا بزرگتر است معناي الله اكبر اين است كه خدا بزرگتر از ان است كه بتوان او را توصيف نمود همه وجود ما اگر با زبان ما هماهنگ شود ، طمانينه حاصل  مي شود در مورد آيت الله سيد محمود جزايري (ره)  نقل مي كنند كه در مسافرتي در بياباني مشغول نماز مي شود خادم ايشان كه از آقا فاصله گرفته بود ناگهان متوجه مي شود شيري به آقا نزديك شده است و با ديدن اين صحنه مضطرب و ناراحت مي شود اما كاري از دستش بر نمي آيد  بعد كه نمازش را مي خواند آن حيوان هم مي رود . آقا ، خادم را مضطرب مي بيند. سئوال مي كند چه شده ! مي گويد : مگر شير را نديديد نزديك بود شما را از بين ببرد .                  مي فرمايد ! من اصلاً او را نديدم و توجهي هم به آن نداشتم ! اين همان طمانينه است كه در نماز لااقل مرتبه ضعيفش ـ لازم است وبايد باشد . 1ـ آداب و الصلوهْْ ، امام خميني ، چاپ نشر آثار امام ، ص ۲۵ .۲ ـ كتاب تربيت اسلامي ، تاليف : استاد نبي صادقي ـ جلد۴ ، ص ۴۰ .يك روش براي رسيدن به آرامش خلوت با خويشتن خلوت با خويشتن شما را از مشغله هاي زندگي دور مي كند! اين زمان را شما براي خود و تنها براي خود در نظر مي گيريد. بايد اين تمرين را همه روزه روزي دو بار و هر بار به مدت ۲۰دقيقه انجام دهيد. راهنمايي براي تمرين «خلوت با خويشتن»۱ـ تنها باشيد۲ـ محل مناسبي را تدارك ببينيد۳ـ صحنه دلپذيري را در ذهن خود تصوير كنيد۴ـ افكار خود را آزاد بگذاريد۵ـ بعد از زمان خلوت با خويشتن ذهن خود را ارزيابي كنيد.روشهاي رسيدن به آرامش۱ـ انبساط جسم: اين مرحله، از مراحل جسماني مي باشد كه در جريان آن با تمركز كردن روي عضلات مختلف بدن خود را از استرس ناشي از فعاليتهاي روزانه بدن خلاص مي كنيم. 2ـ آرامش جسم با راهنمايي عمومي: اين مرحله از ساختار بدني كمتري برخوردار است زيرا درحالي كه در اين مرحله نيز برخي از عضلات خود را سخت و آنگاه شل  كنيد مي توانيد راه انجام اين كار را خود انتخاب كنيد. 3ـ آرامش ذهن: اين مرحله را مي توان مرحله ذهني خواند چون در موقعيتي قرار مي گيريمكه به سرعت مراحل سخت و شل كردن عضلات را پشت سر مي گذاريد و به آگاهي خود           مي پردازيد و در اين مرحله حوادث به شدت تنش زاي فعاليتهاي روزانه را مي آموزيد. 4ـ آرامش خلاق: مرحله خلاقيت است در اين مرحله مي آموزيد كه چگونه اجزا هريك از سه مرحله قبلي را با هم تركيب كنيد كه به بهترين شكل نيازهاي شما را برآورده سازد. عناصر مختلف زمان «خلوت خويشتن» را با توجه به روحيه خود تمرين مي كنيد و سرانجام به    مرحله اي مي رسيد كه بتوانيد از آرامش خلاق در لحظاتي از روز كه آن را تنش زا مي دانيد استفاده كنيد. 5ـ مرحله پيشرفته «آرامش خلاق» ـ مرحله پيشرفت است. در اين مرحله در طول زمان به موقعيتي مي رسيد كه بتوانيد به سهولت و به سرعت بدن خود را در حالت آرام قرار دهيد. مخالف آرامش استرس مي باشد. استرس: عبارت از يك واكنش جسمي است كه به دنبال يك تحريك دروني (شناختي) يا بيروني (محيطي) به وجود مي آيد. محركي كه استرس را به وجود مي آورد عامل استرس زا ناميده مي شود. 

دانلود فایل

این محصول ارزشمند “روش هایی براي رسيدن به آرامش  “توسط پورتال  گوگل فایل  جمع آوری و برای فروش قرار داده شده است.

نظرات خود را در قسمت درج نظر ثبت کنید

منبع: google-file

مطلب پیشنهادی

پیشینه تحقیق و مبانی نظری خشونت علیه زنان و سبک ابراز هیجان و سبک اسناد کنترل

دانلود رایگان پیشینه تحقیق و مبانی نظری خشونت علیه زنان و سبک ابراز هیجان و سبک اسناد کنترل

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *